12 Eylül 2015 Cumartesi

ORGANİK HALI DETERJANI YAPIMI

Selamın Aleyküm :) bugün temizliğinin bir parçası olan halı silmek & yıkamak ve organik deterjan yapımından bahsedeyim dedim hazır bayram temizlikleride başlamak üzereyken :) ben evimdeki halıları hep halı yıkamacıda yıkatırdım eskiden su faturasına ve deterjanına vereceğim parayı yıkamacıya veririm daha iyi derdim. Ama halıların nasıl yıkandığını ve artı zararlı maddeler kullanıldığını öğrenince vazgeçtim zaten. Bende evde yıkamaya ve silmeye karar verdim bunun içinde organik halı deterjanı yapımlarını aramaya başladım şimdiye kadarda bir çok organik deterjan buldum denedim ve işte onlardan bir tanesi..
      

       
       
MALZEMELER

1 Su Bardağı Boraks
400 g Arap sabunu 
                            3 4 Damla Lavanta Yağı                                                   5 6 Tane Lavanta Yaprağı                     
                    HAZIRLANIŞI                    

Boraksi ve arap sabununu sıcak suyun içinde iyice karıştırın. Lavanta yağını ve 5 6 tane lavanta yapraklarınıda atıp tekrar karıştırın.

Hepsini karıştırdıktan sonra mis gibi kokular içinde halılarınızı yıkabilir istersenizde silebilirsiniz. Halı deyipte geçmeyin evde bebeğiniz veya küçük çocuklarınız varsa o zararlı ve kimyasal deterjanların onlara verdiği zararı bir düşünün.

Herkese sağlıklı ve mutlu günler dilerim.. :)
Sevgiler...

1 yorum:

Güzel yorumlarınız için şimdiden teşekkürler :) Not: spam ve reklam içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.